söndag, oktober 05, 2008

skogsäventyr.

igår fastnade jag framför teven hela förmiddagen och eftermiddagen. först so you think you can dance och sen blev det något program om marilyn monroes (stavning?) liv och död.
men runt kl 18 tog jag och anette bussen ut till natalie. det han bli mörkt innan vi kom iväg. så var inte planen. men vi åkte till ågelsjön och där hittade vi en mysig plats vid vattenkanten, utrustade med pannlampor slog vi upp vårat tält. sen ut i skogen och leta efter ved att elda med. var ju ganska blött ute. men vi lyckades väldigt bra och fick användning av både kniv såg och yxa som vi hade med oss. anette lyckades dock sätta sågen i handen och jävlar vad det blödde. tre blivande sjuksköterskor ute i skogen och vad hade vi glömt att ta med?? självklar första förbandslådan.
vi satt vid vår brasa som vi lyckades hålla vid liv i till sent, grillade korv, marsmallows och drack varm choklad. vi hade jättemysigt och det var skönt att göra något helt annat. hur ofta är jag i skogen? jag vet ju knappt hur man håller liv i en eld. sen är jag ju livrädd så jag höll mig på jävligt nära avstånd till någon av dom andra hela tiden, hehe.
nog var det trångt att sova tre i det där tältet men det gick bra. vill inte påstå att jag sov så bra men jag sov ibland iallafall. och jag frös inte ihjäl. det regnade dock under natten så när vi vaknade så valde vi att packa ihop för att åka hem till natalie och äta frukost där. fasiken vad trött jag var...duschade väldigt länge när jag kom hem.

idag har jag inte gjort många knop. och nu ska jag se en film som jag lånat och som många säger är bra. into the wild.

nästa helg måste jag nog festa. jag och pärnilla har bestämt att vi behöver fest nu.

Inga kommentarer: