söndag, oktober 19, 2008

känns helt ok att ha fyllt 27, vi hade så kul.

självklart skulle ett tåg spåra ur vid centralen just samma kväll som jag ska ut och åka. hastigt bokade jag en swebusbiljett och bad mormor och morfar skynda sig för att vi hade bråttom till stan nu. väl på cityterminalen går det inte att hämta ut min bussbiljett för att det är söndagkväll och stängt överallt. när jag står där och känner hur irriterande allt är och min packning är svintung, ropar dom ut i högtalarna att tåget har börjat gå igen. så jaha. snabbt som fan avboka min bussbiljett som jag inte hämtat ut. och sen ta mig fort till tåget. upp på perrongen. stånkandes med min tunga väska. men sen var det ner igen för att mitt tåg byttes ut mot ett annat. kolla tavlorna och sen snabbt upp på perrongen igen. när jag väl kom på tåget som kom in till perrongen relativt i tid men kom till norrpan 30 minuter sent, kände jag hur jävla ont i ryggen jag hade. jag som var hos kiropraktorn i fredags. nu är jag väl låst igen. fan.

igår hade jag en riktigt galet lyckad födelsedagsfest. inte klokt hur kul vi hade. jag fick jättemycket alkohol i present. och lite annat roligt smått och gott. roligast var självklart boken med efraim, fast det var ju bara kul för oss som var där just då, i göteborg, då det begav sig.

min mobil gick ju förresten sönder på självaste födelsedagen. men jag har lånat en mobil nu. så jag hade det bara jävligt irriterande frustrerande jobbigt i ett dygn sådär.

Inga kommentarer: