söndag, maj 25, 2008

mors dag

är det idag, men jag kan ha gott samvete över att jag ska sitta och plugga hela dagen, jag kan ändå inte åka hem till mormor på morsdagmiddag.
tog sovmorgon idag, det är söndag, jag kände att jag fick det.

igår, lördag, var jag dock i skolan kl 10 och pluggade med pärnilla. efter lite lunch gick vi till "fräcka" på stan och pluggade vidare med lea. innan affärerna stängde gick jag och lea och köpte hårprodukter. vi gick hem till mig och lämnade av grejer. sen ut på promenad. vi gick mot det här stora segelfartyget göteborg som seglar jorden runt. vi kollade lite på alla tokiga människor som köade för att komma ombord och se båten. sen promenerade vi vidare som två vilsna turister. vi visste ärligt inte vart vi var. men tillslut kom vi fram till södertull och kände igen baksidan av stan. hemma hos mig igen träffade vi på anette. jag fixade lite och sen gick vi ned till pappa grappa och käkade pizza. innan schlagern började mötte vi upp ett gäng från klassen som satt på världens bar och drack öl. blev en snabb öl sen drog vi hem till veronika för att se eurovision.

vilken jävla skandal!!!

men en lång och trevlig dag iallafall.

Inga kommentarer: