torsdag, maj 22, 2008

lång dag

förmiddagen var ändå helt okej. då hade vi lite teoretisk genomgång, sen övade vi på dockorna och sen fick vi ensam examinera inför instruktören. fy fan vad jobbigt det var, konditionen är ju inte i topp. två min var kämpigt att hålla ut utan att tappa tempot. ska jag någonsin rädda liv på det sättet hoppas jag verkligen att jag inte är ensam. då kommer ju stackarn dö för att jag inte orkar göra hjärt och lungräddning hur länge som helst.
eftermiddagen var tråkig och långsam. men pyttelite lärorik såklart. men det var segt. ambulanssjuksköterska skulle vara kul men jag har ju inget körkort och det ska man ju helst ha.

efter skolan tog jag en rask promenad runt strömmen med lea och anette. efter ett varv avvek jag och köpte middag på ica och gick hem, lea och anette gick ett varv till. hurtiga som dom är.

klockan börjar bli tevedax nu....får se om jag låter den här dagen bli pluggfri eller om jag pluggar lite lite.

idag har jag insett att skolan är slut. nästa vecka har jag bara tenta på tisdag. annars ledig. och sista veckan har jag bara skola på måndagen och sen torsdag 5 juni slutar vi. satan!!!!

Inga kommentarer: