söndag, mars 11, 2007

efter boll kommer barn

inte så farligt bakis idag när jag var tvungen att vakna och gå upp på tok för tidigt mot vad jag hade lust med. jobbet funkade bra idag. men hade hellre velat vara utomhus och få njuta av vårväder även idag. men icke. stå inomhus och titta ut hela soliga dagen och tjäna massa pengar var vad jag fick göra istället. men som sagt, det funkade. imorgon är jag ledig och det ska tydligen vara strålande väder då med.
efter jobbet idag fick jag storfrämmande, pyttelilla syster kom på besök och hade på 5 minuter rivit ut mängder av skivor på golvet. var som att hon hittade dit direkt bara hon fick komma ner på golvet. har ju inte sett henne sedan i julas. hon har blivit stor. det var en jävla fart på henne. fast hon har inte riktigt fått till det där med att krypa. men fort går det.
och av pappa och carina fick jag som lovats, en brödrost och en kaffebryggare. jag rostar aldrig bröd och jag brygger aldrig kaffe (kanske för att jag inte haft möjlighet dock) men det kan väl vara bra att ha.
fick skjuts till haninge sen så nu sitter jag hos mormor och morfar. dom är i spanien men på grund av att mamma renoverar badrummet hemma så sover vi här + att vi ska vara barnvakt åt viktor i 2 dagar. eller vi, jag är bara här just nu för att slippa spendera min lediga morgondag till ljudet av stambyte och att träffa viktor såklart. imorgon ska vi nog leka i tyghuset. han är snart 2, då får man (som jag) leka.
igår tittade vi på melodifestivalen hemma hos jonna, sen var det utgång med tidig hemgång. var inte alls pepp igår. vet inte varför faktiskt.

Inga kommentarer: