tisdag, februari 20, 2007

london

det var så jäkla fantastiskt. när vi kom till arlanda i torsdags dock och skulle checka in så ville inte datorn ta emot vårat lösenord på bokningen vilket gjorde oss sjukt nervösa, skulle vi inte komma iväg nu? men det gick bra att checka in manuellt. det var ju himla bra. när vi sen utan problem tagit oss till hotellet i paddington så saknade vi ett papper tydligen och nervositeten tog över oss igen men det var inga problem. hotellet var inte i världens bästa skick men endå ganska charmigt. vi skulle ju ändå bara sova där.
vi gav oss ut ganska omgående. lite vilsna men det gick väldigt bra. tog oss till picadilly circus och sedan därifrån gick vi ner till bigben så vi hade det ur världen. otroligt fin men inte så enorm som jag fått höra att den skulle va. kollade in harrods också. spelade otroligt bra musik överallt i butikerna. vart man än gick. oxford street, picadilly circus och tottenham spenderades sedan kvällen på och jag köpte mig skor och dvdbox. sen vart det en svindyr middag på steakhouse. och tidigt i säng. fast sen mitt i natten undrade jag vafan natta tagit till sig, varför hon stod i duschen. men sen visade det sig att hotellet var så sjukt lyhört att när tjejerna i rummet bredvid duschade lät det som att vi hade besök i våran dusch. helt stört.
på fredagen så vart det portobello road där resans ända fynd gjordes. och det var inte jag som gjorde det. sen åkte vi till camden. jag köpte mig en klänning. och hade hunnit förälska mig många gånger redan, i stadens alla gator och hörn. sen vart det lite shopping i övrigt innan det vankades fest. förfest på hotellrummet och sen ut på klubb. blow up metro. det var babafeeling på lokalen men folket och musiken var som att va på mettan igen och vi var helt saliga. och jättefulla. vi hittade till hotellet och somnade som stockar.
upp tidigt till frukosten på lördagen sen stupade vi i säng igen. sov ett tag för att orka med dagen. shoppades en del, köpte en taklampa, skitsnygg. vi gick nog flera mil. va tvungen att låna provrumsavdelningen inne i en klädbutik och vila lite för att orka ta oss till hotellet igen. på kvällen va vi på en sjukt bra klubb med liveband. blood red shoes hette bandet. ett sjukt bra ställe. som debaser fast inte ens i närheten. så himla bra. och bra lokal. men va fan drinkarna. fruktasvärda. skitsmå plastglas. vad är det för stil?? skulle vara ascoolt och se något bra band på den scenen. ska kanske tilläggas att klubben hette frog för den som vill veta.
london är verkligen helt fantasktiskt. älskar den staden . men fy fan vad dyrt allt är. shoppandet är ju skit i vilket för där kan man ju välja själv om det får kosta eller inte men att äta mat...att leva var ju fruktasvärt svidande för plånboken men det är sånt man får ta. åkte ju inte dit för att snåla. och handikappad ska man inte heller vara i den staden. och dom engelska kvinnorna har haka som sitter ihop med nacken...helt galet.
jag vill åka tillbaka. snart. helst nu. vi hade fantastiskt vårväder också...solen sken varje dag.

Inga kommentarer: