söndag, februari 11, 2007

hemma igen

åter hemma hos mig själv. passade på att handla hem lite nödvändigt när jag ändå var så nära ica maxi + att brorsan skulle köra mig hem. hade ju både resväska, tvätt och lite av varje att släpa hem. har faktiskt inte gjort någonting den här helgen. varit ganska skönt. jag och mamma gick upp och hälsade på mormor och morfar i fredags kväll. vi åt räkor och tittade på let's dance på deras nya frukost-tv. alltså, tobbetrollkarl var helt fantastisk när han dansade samba. shit pomfritt. igår kom brorsans kompis rebecka över på middag och så kollade vi på melodifestivalen. jag och natta hade bestämt oss för att inte gå ut och spendera massa onödiga pengar nu när vi snart ska åka. ingen av oss var speciellt pepp på att gå ut heller för den delen. själv har jag ju varit som förslappad i mina byllsiga kläder hela veckan när jag inte haft så mycket annat för mig än att rulla tummarna. imorgon är det dock dax att återgå till jobbet. kanske man vaknar till liv.
var och tittade på en stor och fin etta idag med brorsan. den lär dock bli dyr så ja tvivlar ju på att min bror kommer bo just där. men det var roligt att titta. var i stort sätt bara massa bekanta ansikten som var där och tittade med sina föräldrar. kanske inte dröjer så länge nu då till brorsan flyttar hemifrån? och flyttar han så flyttar väl mamma och lite yngre bror också, någonstans någongång. själv flyttar jag ju hem igen om inte alls så länge. man kan nästan säga att det här veckan som varit har varit lite mental förberedning. tycker inte om att dom ska renovera mitt badrum och kök. men fint kommer det bli.

5 kommentarer:

PunkPrincess sa...

Hallå bruden!
Nu är det gjort... Usch och fy...
Såg precis att jag fick ett sms från dig, svarar där istället
Puss & Kram

PunkPrincess sa...

du svarar ju inte :(

Nu får vi bestämma pluggardagar fram tills den stora dagen!
Jag fixar fram lite material åt oss så kör vi någon gång per vecka, vi får planera utifrån jobb-schemat!
Vi har ju ett tag på oss men det är bara att köra igång :)
Vi kanske får börja när du kommer hem, eller vad säger du?
Det är bra - då får vi tid att umgås också!
Puss igen!

Jennie sa...

ja asså vi måste sätta igång med detsamma för annars försvinner tiden ifrån oss. men så fort jag e hemma igen så sätter vi igång. alltså nästa vecka. punkt slut. vi kommer va så himla duktiga. eller ljuger jag nu??? hm???

PunkPrincess sa...

Du ljuger inte - vi har INGET val, vi kan ju inte ställa till med det sämsta resultatet i hela stockholm heller...
det är bara att öva, öva, öva
jag printar ut allt vi kan tänkas behöva sen en till två gånger i veckan.
Det värsta är att jag känner mig totalt dum i huvudet när jag sätter mig ner och försöker vara smart
Puss

Jennie sa...

jag med. som att jag kommer från en annan planet ibland. asså d e så längesen jag pluggade. huga! lite ångest. men vi ska öva vi ska bli bra. jä!!