söndag, juli 26, 2009

inte hälsosamt att vara ledig?

nu har jag kommit hem. haft en veckas skön semester på annan ort. först kungshams/smögen för att sedan åka vidare till frösakull/halmstad. vädret har varit väldigt varierande. lite sol, mycket moln, lite regn och jätteblåsigt. jag har pratat jättemycket i sömnen och så får jag verkligen skämmas för att jag aldrig badade på tylösand.

jag har ofta väldigt bra koll på mina saker, glömmer inte en viktig grej och slarvar absolut inte. i fredags glömde jag hela min väska på pizzerian vi åt lunch på. som tur var skulle vi till en affär i närheten så vi hann inte så långt. väskan var kvar när jag kom tillbaka för att hämta den. idag sttannade vi till i gränna på vägen hem och köpte polkagrisar. inget konstigt med det. sen åkte vi mot shlm. vad vill du men kom då i telefonen och dom ringer från butiken i gränna. jag har glömt min plånbok bland alla polkastänger. det är fan inte sant. var bara att vända om och hämta den. men tur att det var en snäll själ som lämnade den till personalen och att mitt telefonnummer fanns i den. det visste jag inte ens själv. min bror undrade lite försiktigt när vi åkte från gränna andra gången om jag inte skulle flytta in på mitt jobb.

en till ledig dag imorgon, då ska jag träffa rene. det ska bli roligt. sen är det jobba som gäller igen.

1 kommentar:

Maria René sa...

hahaha..vilken av bröderna var det som konstaterade det där?? I och för sig kan jag bara tänka mig en utav dem..