måndag, juli 06, 2009

filmen är sedd och boken är nu läst...

idag läste jag ut boken. jag är ingen person som läser, det händer så sällan. men ibland kommer man över en riktigt bra bok, dock läser jag alltid när jag åker buss och tåg. därför har det tagit en liten stund men nu är den utläst. broder daniel - when we where winning.

har fikat med pat och marie idag, det var trevligt. sen gick jag en stund själv på stan. letade efter en kjol på monki men den fanns inte kvar, inte någonstans. jag blir utan kjol helt enkelt.

kattallergi är ett faktum, nu när jag är kattvakt hos pappa som har innekatter känner jag verkligen av det. något i naturen släppte lös en allergisk reaktion i mig för en vecka sedan. jag har faktiskt varit dålig, smak och luktsinne har helt försvunnit, jag hör min egen röst väldigt långt borta och nu innan jag äns hunnit bli fri från skiten rinner min näsa igen och en konstig känsla infinner sig någonstans i mitt huvud, bakom ögon och näsa. men jag är urusel på att göra något åt det, som att besöka allergidoktorn.

1 kommentar:

Anonym sa...

HejJenny!
Jag läser (ju) också sällan böcker. men just nu har jag fastnat i "Dårens Dotter" av Mian Lodalen. Den är himla bra och jag tror att du, särskilt du, skulle gilla den. Finns i pocket nu..
/Pär ('vidd')