söndag, juli 12, 2009

fyra av sju

nu har jag jobbat fyra veckor på mitt jobb, tre veckor kvar att jobba. tiden går verkligen fort. nu har jag kommit in i arbetet och det är nu jag verkligen känner hur jävla jobbigt det är att jobba med dementa. man blir ju helt trött i huvudet. det är en jättebra erfarenhet men jag skulle aldrig kunna jobba så här på heltid. jag skulle bli galen tror jag. nu är det högst tillfälligt eftersom det är ett sommarjobb, vilket gör att det funkar hur bra som helst och jag trivs och tycker det är roligt.

igår hade jag en lång och trevlig dag, först stockholmsutställningen på stadsmuseet + öl på debaser slussen med trevligt sällskap. vidare hem till natta för att äta en god middag och dricka öl. sen intogs niklas födelsedagsfest vilken var ganska stillsam på uteplatsen tills det började krypa i benen och utgång vart nästa steg. vi gick till strand vilket inte var någon höjdare just denna kväll. jag var så jävla trött så jag och natta åkte hem till henne för att sova, andra festade vidare. hade jag bara haft orken hade jag hängt på till debban med rene och jonna och det var väl lite synd att jag inte var där när jag behövdes. jaja...man kan inte alltid vara på rätt plats.

imorgon ska jag till allergidoktor lindström. hoppas jag får lite klarhet i allt elände.

Inga kommentarer: