lördag, september 23, 2006

den man förlorar, vinner någon annan

vägde mig idag när jag var hemma hos mormor och morfar för att hälsa på viktor. jag har gått ner 3 kg senaste veckan. inte så konstigt kanske med tanke på att jag inte äter. det här är fruktansvärt ohälsosamt. jag måste komma tillbaka till mina tidigare matvanor, på nåt sätt. men visst det är svårt. det är inte bara att sätta sig ner och äta när kroppen tagit skada av allt som hänt.
vi träffades igår, det var nervöst för jag visste inte alls vilket mottagande jag skulle få. men det gick bra. tyvärr var jag inte så stark som jag hoppats på att jag skulle vara. men det var okej att gråta. jag var nog en aning förvirrad också emellanåt. efter att vi suttit hemma hos mats och pratat så gick vi till centrum. konsum och systemet. kändes skönt att umgås på ett normalt sätt fast ändå på ett helt annorlunda sätt för vi har ju ett helt annat förhållande till varandra idag. vilket känns otroligt konstigt. men jag ska se till att vänja mig vid mitt nya liv. vi är ju fortfarande vänner.
har dock en tanke som cirkulerar i huvudet på mig ständigt och den kan jag inte hantera. och jag vet inte när det kommer inträffa heller.

på kvällen sen firade vi födelsdagsbarnet marie, fast hemma hos patric. det var trevligt och vi blev några stycken. min telefon gick varm. sandra som var i götebrog och såg håkan skickade sms. håkan sjöng nu kan du få mig så lätt och tillägnade den till alla med ett brustet hjärta. då hade hon gråtit vännen. och tänkt på mig. hon är så söt.
kvällen blev inte allt för sen, vid pendeltåget träffade jag på mats och daniel. men vi kunde inte höra varandra när han satt på tåget och jag stod på perrongen. men vi pratade en stund i telefonen. det kändes bra. sen åkte jag hem till mamma och har inte sovit bra alls i bäddsoffan inatt. jag som va så trött. vet inte alls varför det inte gick.

idag har det varit en fin höstdag. promenerade som sagt upp till mormor och morfar för att hälsa på. dom har viktor över helgen. annars har jag mest varit jävligt seg idag. sov länge och har inte alls varit pepp på att göra något. valde att inte följa med ut ikväll för jag är endå inte på det humöret. ser hellre fram emot nästa helg. då är det vänner och bekanta + att jag kommer vara mycket starkare då än vad jag är idag.
ska sova i bäddsoffan även inatt. hoppas på bättre sömn.

det här kan nog vara mitt längsta inlägg hittills va?

Inga kommentarer: