onsdag, november 30, 2011

grundlurad

vilken dag, vilken kväll.

startade dagen med tvättstugan kl 07, vilket inte var så jätte upphetsande. har ju varit ledig i två dagar vilket har varit så förbannat skönt. kände inte alls för att jobba idag faktiskt. när jag väl är på jobbet är allt som vanligt, börjar läsa på min modul men sen inser jag att vi är galet överbemannade. efter lite förvirring får vi en bra uppdelning och jag fortsätter att läsa på mina patienter och inser att det kommer bli en lugn och skön kväll. inte för att jag riktigt fattade hur min chef hade tänkt med all personal. efter lite rapport från Å + att jag var med vid ronden en sväng då Å tagit initiativet till att ronda utan att direkt höra med mig börjar det hända grejer. chefen kommer in på läkarexpen och sägar att nu ska vi alla samlas i personalrummet. möte idag tänkte jag. sen visade det sig att jag och L var tvugna att vänta. okej, nu var det nåt skumt på gång. både jag och L fyllde 30 år i oktober...vad har dom nu hittat på. lite sång? till slut får vi komma in och det sjungs och hurras, skumpakorkar flyger och alla är samlade, undersköterskor sjuksköterskor underläkare och överläkare. får fan hjärtklappning här och blir allt rödare i ansiktet och jättevarm. när alla härliga kollegor sjungit klart och grattat oss får vi veta att vi inte alls ska jobba ikväll. vi ska ut och äta god mat och spela boule allihopa. även dom som varit lediga idag var på plats. blev så himla glad, herregud vilken överraskning.
ugglan/boule hallen på södermalm hade dom bokat bord + bana på och det var hur gott som helst. jag kom tvåa i bouleturneringen. när vi var färdiga här började folk droppa av, många skulle ju trots allt jobba tidigt imorgon. några av oss gick vidare till lilla hotellbaren. hur trevligt som helst. jag lever fortfarande på detta. har inte samlat mig ännu. jag grundlurades totalt. misstänkte inte någon eller någonting över huvud taget.

tack alla fina för en helt fantastisk kväll och överraskning.

Inga kommentarer: