fredag, december 02, 2011

singelnatt med mina tomtar

var hos pat igår innan jobbet och bakade pepparkakor, det var supertrevligt. blev jättegoda och mycket fina dessutom. sen var det dax för lite natt jobb. blev ju bara en singelnatt denna vändan eftersom jag lurades till att jobba kväll i onsdags, en det slutade med en festkväll.

vad passar väl bättre än massa tomtiga patienter så här när det är december och allt? förutom en del övervakning av avdelningens tomtar så var natten lugn och fin. mycket trevlig faktiskt, för vi hade ju våra skrattanfall.

och så har jag löneförhandlat för första gången idag, vet fortfarande inte hur man gör faktiskt. känns inte som att det handlar om så mycket förhandling. jag ska få högre lön, min chef har endast ett bud att erbjuda och eftersom jag inte vill ha lägre än budet så tackar jag ju ja. för jag har ju inga planer på att byta avdelning...ännu. däremot är jag mycket positivt överraskad till 2012 års löneökning. hade väntat mig mindre. dock är jag värd så otroligt mycket mer.

oklart om hur kvällen blir, skulle firat natta men hon verkar vara sjuk. jag vill inte bli sjuk nu när min operation är redan på måndag. känns som att alla är sjuka, min familj ligger hemma och kräks. kan man ju fundera på om det blir något kalas på söndag med när lillkusin fyller år.

det börjar närma sig bebis oxå. hoppas nu att det inte blir långdraget och går över tiden. hejjar inte på julbebis.

Inga kommentarer: