tisdag, december 27, 2011

svullen och blå, tur jag har ärtor i frysen

lugn och skön dag på jobbet, lite för lugn till och med. jättetrött, avslutade dagen med att bara sitta i personalrummet och dricka kaffe. sen bar det av mot mitt första träningspass på evigheter. har nog inte tränat på en månad, minst. provade ett zumbapass med en ny instruktör (för mig) men det var skittråkigt. gillade det inte alls. jag saknar william och strandraggaren. då är zumban som bäst, i alla fall på eriksdalsbadet.
hann inte mer än att komma hem, fixa till lite käk och typ ta två tuggor sen kliade det på foten. från ingenstans hade jag fått värsta bullen, mjuk var den så förmodligen vätskefylld. sen bytte den färg och blev blå i olika styrka. blev ju jättenojjig. ringde faktiskt till vårdguiden för att få lite råd. hade ju såklart kunnat rådgöra med mig själv men varför blir allt så mycket läskigare när det handlar om en själv?
så, man tar vad man har, har en påse frysta ärtor i toffeln så att den hålls på plats. kör lite högläge och så har jag ritat med spritpenna runt svullnaden. min fot kommer ha fin färg i morgon skulle jag tro. svullnaden hinner nog gå ner tills dess.

Inga kommentarer: