torsdag, december 15, 2011

ringer inte en gång till till käkcentrum

vart lite nojjig i fredags när ett stygn hade ramlat bort och opsåret gapade stort. ringde till käkcentrum och fick prata med ssk zackarias. han tyckte nog att jag var lite dum i huvet, men fick bekräftat att allt var som det skulle och det var ju syftet med samtalet. idag kände jag bara att nä så här kan jag ju inte ha det. all mat och skit som samlar sig i det där hålet, hur ska jag kunna underhålla det egentligen? jag slog en signal, och zackarias svarade även denna gång. han tyckte nog jag var lika dum i huvet denna gången. jag skulle inte vara orolig, istället skulle jag ut och köpa julklappar och bara leva på som vanligt. om än äta så skonsamt som möjligt på opsidan då såklart. jag hoppas att jag inte behöver ringa något mer till käkcentrum, verkar ju bara vara den där zackarias som svarar i telefonen där.
har under kvällen kommit på att, efter min förra operation 04 så hade jag tandpetare länge nära till hands för att kunna rensa i såret. så kanske var det just så här förra gången med bara att jag lyckats glömma.


en annan sak jag måste bestämma mig om jävligt snart. piercing eller inte piercing. har ju länge tänkt att det är dax att ta bort den men jag har ju allt som oftast separationsångest så har inte bara kunnat ta ut den. nu har jag ju dock haft den ute i snart 1,5 vecka. kanske är menat nu att den inte ska tillbaka. eller?

fartfylld dag på jobbet idag. men bättre än igår. så himla sjuka patienter och dom är så många nu. det är riktigt tungt på hela avdelningen. men efter jobbet vankades det god mat. vi köttade, jag natta och födelsedagsbarnet, på texas longhorn odenplan.

Inga kommentarer: