tisdag, augusti 02, 2011

tar åt mig

idag fick jag ta emot fina blommor av en patient. dom var ju självklart till alla inblandade, till hela avdelningen. patienten var så himla nöjd och belåten trots att vi egentligen inte gjorde så mycket, det var en kort och komplikationsfri vårdtid. men så slog det mig, jag är den enda sköterskan som vårdat patienten på dag/kvällstid så jag har gjort mycket för att den där blomman skulle hamna på vårt matbord i personalrummet. en liten tanke som gjorde mig på gott humör när jag slank in på pressbyrån för att köpa nybakad kanelbulle och en kopp kaffe, som typ blev min middag idag.

jag sov så gott när klockan ringde jättetidigt imorse, det var jobbigt att gå upp och jag har varit gäspig hela dagen. ska satsa på att sova tidigt ikväll.

slängde ett öga på allsången ikväll medan jag tryckte i mig tunnbrödknäcke med räkost. den där johnny logan, han är ju jäkligt lik patrick swayze. vilket fick mig att tänka på att patrick swayze dog av den elaka sjukdomen pankreascancer som förekommer mycket i min jobbvardag.
jag måste nog se dirty dancing någon dag bara för det.

Inga kommentarer: