måndag, december 07, 2009

tredje gången gillt

har försökt blogga två gånger idag men på något sätt har det raderats. vet inte ens om jag har lust just nu. behöver sitta iallafall en timme till och plugga innan jag kan kasta mig i säng. fan jag sover så illa och idag har jag varit supertrött. mest nu när jag varit hemma men hela dagen i skolan har varit lång och tråkig. alltså statistik, jag dör. två helt galna föreläsningar och nästa steg är tenta. men kom igen.

idag har jag iallafall tagit mig i kragen och ringt till vårdcentralen. när jag gjorde ett försök i somras för att få allergiutreda mig så slutade det ju med ett samtal under semestern att sös inte tar emot mig eftersom jag har en norrköpingsadress. överallt där man måste identifiera sig med personnummer får jag höra "men här står det att du bor i norrköping". ja jag bor ju där men är skriven i sthlm. idag fick jag iallafall prata med en snäll sköterska och jag ska få kallelse att få komma och träffa en läkare för mina allergiska besvär. men först var jag tvungen att lista mig på vårdcentralen. sen kommer dom att ta hand om mitt ärende. eftersom vårdcentralen ligger granne med skolan gick jag dit imorse. och får för första gången höra "men du är ju skriven i sthlm". egentligen borde jag väl jubla men jag blir så trött. trots det var jag välkommen men hon i receptionen suckade nog lite i smyg. hoppas fasiken nu att jag får en tid samt får veta vad jag är allergisk mot.

Inga kommentarer: