söndag, december 13, 2009

lucia

i norrköping har man luciatåg på hjul. det bevittnade jag idag när jag gick hem från stan. en rad bilar efter varandra med stjärngossestrut, tomteluva, luciakrona etc på taket och julmusik ur högtalarna.

annars har jag inte sett något som kan förknippas med lucia.

pluggat lite idag, inte så mycket som planerat men lite iallafall. fikat med john och co och ikväll har jag haft tjejerna här på lite adventsfika och minijulafton. vi har druckit glögg, ätit pepparkakor och lussebullar samt lyssnat på julmusik och spelat spel. och fått varsin julklapp såklart. johan tittade förbi en sväng också. mycket trevligt.

nu måste jag dock plugga vidare.

inatt hade jag så intensiva drömmar, så verkliga, jag var helt trött när jag vaknade. hoppas på bra sömn inatt. men högst tveksamt.

Inga kommentarer: