fredag, december 04, 2009

en ytterst liten sten har släppt

och allt känns en aning lite enklare för stunden. typ som en liten gallsten som släppt så att jag är besvärsfri. läser om gallsten idag. ett av alla stressmonent är nu ur existens. och det känns för stunden bra. men det är ändå så himla mycket som ska göras och hinnas med innan tentan så jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. jag kan inte sova om nätterna. eller jag kan inte somna om kvällarna. vaknar i regel om natten av en helt störd dröm men somnar snabbt om. att komma upp i önskad tid på morgen funkar inte så jättebra men pluggandet går framåt. iallafall just nu. just idag.

jag ser inte fram emot att göra studieuppgifter om dötråkiga saker samt sitta på examensarbetsseminarium när jag egentligen behöver all tid jag kan få till att plugga men nu är det ju inte jag som lagt schemat eller bestämt vad som ska ske när var och hur under utbildningen.

ikväll ska vi ha fredagsmys i åby. tacos så klart, vi ska se twilight (så att inte nathalie är helt jävla lost imorgon) och idol. jag måste tillåta mig själv ta en paus i pluggandet, även om det känns svårt. får ju lite lätt panik av all pluggtid som går förlorad.

Inga kommentarer: