lördag, april 05, 2008

Stig Helmer, giraffen...

Idag väntade jag telefonsamtal. Någon gång mellan kl 11 och 17 skulle dom ringa och jag behövde dator + alla papper som jag fått skickat till mig när dom ringde. Helt fantastiskt väder har det varit idag men jag har suttit hemma, låst pga det där samtalet. Har i och för sig suttit på balkongen i solen hela dagen och läst min bok till skönlitteratur-seminariet. Kl 16.45 ringde dom och då var jag måttligt glad för det var inte ens ett vettigt samtal. Men jaja, säkert nödvändigt. Jag ska ju börja jobba extra så småning om i Linköping. Så det är ju bra att det händer grejer iallafall. Så sjukt bra timlön så några nätter i sommar kanske man ska försöka jobba även att det är sommarlov som är grejen.

Hur som helst, den här dagen var ju så gott som förstörd. När jag väl kom iväg ut för att gå till ica och handla var klockan ganska mycket. När jag kommer till ica är det stängt. Vad faaan. Stängde kl 18. Herregud, jag bor verkligen i en småstad. Så jag fick gå till dåliga ica vid Skvallertorget och handla. Så jag fick min dos motion idag kan jag säga. Fast det var skönt ute.

Efter att jag kastat ihop och avnjutit en god kräft/pastasallad så mötte jag upp Anette och Lea. Vi hyrde film och köpte massa godis. Sen kom Nathalie och Johan. Så har vi haft en myskväll även ikväll. Very nice.
Skönt att inte vara bakis imorgon för jag ska plugga. Och framför allt läsa ut min bok som jag började läsa idag. Jag skulle ju inte plugga under helgen men ja, det går inte att ligga på latsidan på den här utbildningen. Nästa vecka ska jag läsa om njurarna.

Inga kommentarer: