onsdag, april 09, 2008

fuskar lite lätt

Det känns så otroligt töntigt när man ska öva på varandra. När man har en riktig patient kommer det ju kännas helt naturligt att presentera sig för patienten och säga att han/hon hasat ner i sängen och ska få hjälp att lyftas upp och ligga rätt igen. Mycket fniss vart det iallafall, emellanåt gapskratt för att vara helt ärlig.

Idag försöker jag väga och mäta allt jag äter och skriva matsedel. Jag har fuskat en del, har nog ätit både en och två glassar + en bulle ikväll som jag inte skrivit upp. Det är svårt när man inte ens har en våg, och på alla förpackningar är ju oftast näringsvärdet uträknat per 100 gram. Jag försöker måtta upp 100 gram. Göra det enkelt för mig. En dag avklarad. Två dagar kvar. Sen ska jag räkna ut mitt näringsintag och sen ska Anette får skriva en näringsrapport om mig. Ska bli roligt och se hur hon har ätit under hennes tre mätdagar.

Imorgon blir det en sväng till Linköping. Får ju ingen ordning alls på det här med tentorna. Så det blir att åka dit och hämta den. Jaja den är ju väldigt viktig trots allt. Men lite schyssta hade dom väl kunnat vara mot oss i Norrköping tycker men ju. Men icke.

Inga kommentarer: