onsdag, oktober 13, 2010

ut med kurslitteratur och in med nya vinterstövlar

jag saknar att ha balkong. har impregnerat mina nya skinnstövlar och passade på att impregnera mina höststövlar och höstskor också. köksfönstret står på vid gavel. huvudvärken kommer krypandes och det luktar i hela lägenheten, svinkallt är det med. men skorna mår bra :) jag ska dock spara på dom. dom nya, dom är varma och sköna och ska få vara det när vintern kommer.

min tanke i vinter var att jag skulle köpa en varm sko, skiter i om den bara håller i en säsong bara den är billig. något annat går ju inte. men sen går man där i skoaffärerna och kollar på billiga plastiga fula skor som dock kanske är varma, eller så är dom inte det eftersom att dom är billiga. men jag har nog blivit lite allergisk mot skor med dålig kvalité (bortsett från sommarskor i tyg), har köpt alldeles för många sådana genom åren. nej nu ska jag satsa på kvalité och så även i år. förra höstens stövelinköp passade ju inte helt överens med den svinkalla vinter vi fick. men nu så. perfekt att jag fick mina böcker sålda.

Inga kommentarer: