söndag, oktober 10, 2010

helt fantastisk helg hemma

fredag kvällen bjöd på ett supertrevligt 80årskalas. grymt mycket gott att både äta och dricka, och hela familjen var samlad. fortsatt kalas på lördagen, bror fyllde 25 och jag passade på att snylta på hans kalas. fick lite bidrag till min säng jag ska köpa när jag flyttar hem.
så härligt att träffa lite kompisar igen, alla var ju iväg på kryssning förra helgen. tog igen lite förlorad tid med natta i lördags kväll och sedan hem till M för lite kvällsmys. startade söndagen med en skön sovmorgon sedan shopping på stan. mötte upp pat och gjorde min premiär på fräcka i sthlm, lite till en besvikelse. sällskapet var perfekt men sthlm har en del att lära från norrköping om man säger så. men det tar sig nog med tiden. kul att norrköpingskedjan slagit upp portarna i sthlm. det är med stor glädje. mötte åter upp M för mera shopping och jag måste säga att jag har fått uppleva storslagna rekord och storhetsvansinne.
ikväll har jag och mamma haft skaldjursfrossa. kräftor hummer och krabba. åker tillbaka till norrköping imorgon så vi passade på nu när jag är hemma en extra kväll. ingen som vet när jag kommer hem nästa gång. men jag måste se till att ta mig hem under hösten. just idag känner jag att jag verkligen måste det. jag vill det.

igår tuggade selma sönder min strömkabel till datorn. jag har lyckats rädda den, idag trillade dock knappen T bort från tangentbordet. ett mysterium...

Inga kommentarer: