måndag, oktober 11, 2010

jag borde vara kräkfärdig

första dagen på praktiken idag. ska gå kvällspass. min handledare är på utbildning så jag börjar först kl 17 istället för 14. känner mig helt förslappad. skulle vilja sova tills att det är dax att åka till linköping. jag borde vara jättenervös. men det kommer väl lagom till att jag går in genom norra entrén på US. blir ju ett halvdant pass idag. tror snarare att jag kommer få en ordentlig inblick i vad som väntar under kvällen. sen kommer jag inte sova en blund inatt, det kommer vara sjukt svårt att gå upp kl 04.45 imorgon bitti. ser heller inte fram att stå och vänta på pendeln ikväll, i kylan. att tågen går en gång i timmen hem på kvällen är ingen höjdare. vänthallen slår aldrig fel att den är stängd heller. jag förstår mig inte på hur dom tänker i småstäder ibland.
nu ska jag äta mat, sen se till att inget blir glömt innan jag beger mig mot pendeltåget. var ju ett helt år sen jag åkte pendel sist.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Linköping är femte eller sjätte största staden i Sverige ju. Ulricehamn med 8000 invånare är en småstad.. ;-)

Sandra sa...

Okej då, sjunde största... Men det räknas ändå som en storstad.

Hoppas du får kul på din vfu! Var ska du va den här gången?

Hälsningar geografipolisen :-P