onsdag, november 25, 2009

mat- och sovklocka

nej, det finns inte i min värld att gå upp en kvart tidigare för att kunna äta frukost innan jobbet. inte på morgonen. och det funkar skitbra, jag klarar mig till fikat kl 10 (om man har tur och tid). skulle jag någon gång bara för att jag råkar vara snabbb på morgon ändå få i mig lite frulle är det kört, då måste jag äta varje dag. det misstaget gjorde jag ju en morgon på pressis. iallafall. idag fick jag mitt fika kl 11-11.30 eller vad kl var och lunch käkade jag 14.45 precis innan jag gick hem. så kan det vara ibland. så nu lagar jag sen middag dessutom. vet inte riktigt vad jag ville säga med detta.

har bakat idag, choklad- och pepparkaksmuffins. ska bjuda på fredagsfika på fredag eftersom det är min sista dag. vänta ända till fredag innan jag får smaka. men jag har iallafall firat csn med en påse gott och blandat.

imorgonbitti ska jag till optikern. ska bli spännande.

1 kommentar:

Sandra sa...

Åh, det lät gott! Håller med dig om frukost. Börjar man äta är man fast sen. Nu när jag bara går hemma brukar jag börja dagen me kaffe och macka, och om jag nångång har en tidig tid att passa så jag bryter denna vana kurrar magen och känns helt tom... Undrar hur det ska bli sen när man börjar jobba? Har ju inte tid att äta frukost heller. Hoppas magsäcken vänjer sig igen. Det gör den förmodligen...