tisdag, april 07, 2009

okej, jag gör det.

min kära klasskompis suckar lite när han hör från oss andra att det inte är någon som söker stipendier. jag ska göra det. jag förlorar ju inget på att söka. inte mer än 6 kr för porto.

har haft sista basgruppen idag, känns lite konstigt. terminen är ju långt ifrån slut men själva tiden i skolan är det. nu är det bara praktik kvar nästan. känns som att jag har gått på påsklov, jag inbillar mig att det väntar lite ledig tid nu men SÅ ÄR ICKE FALLET. ledig tid finns inte i min värld. inte i den värld jag lever i just nu iallafall.
men det ska bli väldigt skönt att åka hem idag. få träffa vilja igen, som säkert blivit jättestor. iallafall så stor som en bebis hinner bli på en månad. syster ska jag också försöka se till att träffa. och mina kära vänner som jag inte sett på jättejättelänge. en hel månad.

det glädjer mig att annika östberg ska få flyttas till svenskt fängelse. vi var väldigt engagerade i hennes fall i skolan och det är 10 år sedan. kommer ihåg att några av oss i gruppen åkte över till L.A en av dagarna för att hälsa på henne i fängelset men jag minns inte om de fick träffa henne eller om det var så att det blev massa strul. vi var väldigt engagerade iallafall. nu äntligen händer det. goda nyheter. sånt gör mig glad. jag har levt lika länge som hon har suttit oskyldigt dömd i ett amerikanskt fängelse.

hem, hem, nu ska jag åka hem, bara slänga i mig lite käk först =)

Inga kommentarer: