torsdag, augusti 23, 2007

semestern börjar lida mog sitt slut

inatt ringde helena mig runt kl 04.45. jag svarade pigg och glad och hade inte det minska koll på läget. hon hade iallafall ramlat överbord och var ordentligt full. numera har hon ett akvarium i sin kamera.
i förmiddags ringde hon igen och fick liv i mig, var inte riktigt lika pigg då. men det var fint väder sa hon så det var bäst att gå upp. fixade mig och slängde ner lite saker i min nya röda väska. åkte till långholmen och så har halva dagen spenderats hos frida. mysigt att bryggsegla i solen en ledig vardag. så vart himlen lite grå så vi köpte med oss sushi påväg hem till helena.
vi har hälsat på johan i skrapan. hissen gick ju bara uppåt så vi orkade inte invänta att en hiss skulle komma när vi skulle därifrån så vi gick alla 20 våningar ner. mina ben var skakis bra länge efter det. det är fan inte hälsosamt att gå nerför i trappor heller. men vilka träningspass man skulle kunna göra åt sig själv om man gick uppför. synd att inte vi bor där. utsikten var galen. aldrig sett stockholm ur det perspektivet.
kvällen bjöd på bio. vi såg på smällen. satt en ung kille bredvid mig me sina coola kompisar. han var fräck nog att fråga om han fick smaka godis av mig. sen satt han och skratta högt och tillgjort genom hela filmen. okej, filmen var kul. jag skrattade ganska bra jag. men vafan.

mysdag!

Inga kommentarer: