söndag, augusti 26, 2007

ännu en helg

idag har soffan varit min bästa vän. rätt bakfull sedan gårdagen. hade en rätt trevlig kväll på trädgården även om det slutade med att bara jag marie och pat gick ut. sen drog dom två hem och jag fick underhålla mig med resten av gänget som vi sprang in i där. och jag som helst hade velat gå på vänner och bekanta på kulturhustaket. jaja.
i fredags hade vi en enklare kräftskiva. ingen snaps inga visor inga hattar. men kräftor. kräftor är gott. jag åt upp ett helt paket alldeles ensam och det kändes som att dom kröp omkring i magen på mig när man också hinkade i sig en vinare på det. med all rätt att vara nojjig eftersom att jag är jag. vi drog allihopa på 90's. ante i baren blev glad att se mig. senast var ju på mettan. jag och natta blev bjudna på shots. trevligt trevligt. och äckelvakten jobbade inte. skönt.

har suttit i flera timmar idag, i min soffa, och lyssnat igenom massa hiphop och rnb. till slut var det inte roligt längre. jag måste sätta igång och jobba. höstterminen sätter igång om nästan 2 veckor. mycket att göra. och jag är som vanligt ute i sista stund.
min semester har nästan varat i 6 veckor. den där veckan i mitten där då jag var inne och jobbade har ju inte kännts av. på tisdag är det tillbaka till verkligheten som gäller. kommer morgondagen vara full av ångest? kanske.

Inga kommentarer: