torsdag, januari 28, 2010

din son är en mongolid idiot, sa läkaren till norms pappa

en torsdagkväll som denna spenderar jag framför kunskapskanalen. råkade zappa förbi när ett program om norm just skulle börja. norm är en man i 55 års ålderns som har downs syndrom och utvecklar demenssjukdom. måste säga att det är ett helt fantastiskt program. man får följa hans år mellan 55 och 58 och demenssjukdomens utveckling. vi läser om demes i skolan just nu och det är mycket intressant, när jag jobbade förra sommaren hade jag ytterst lite kunskap. det är kul att kunna tänka tillbaka på situationer och ha en helt annan förståelse för saker och ting idag.

idag har jag varit så jävla förkyld. eller jag menar allergisk. imorgon ska jag försöka ringa vårdcentralen och be dom tala om för mig varför dom inte ger mig någon tid.

Inga kommentarer: