söndag, januari 03, 2010

2010 har gjort sin entré

nu är det nytt år, detta ska bli ett fantastiskt bra år har jag bestämt. men jag gör min entré in i detta nya år med vetskapen om att 2010 kommer bli förjävligt rent ut sagt. jag tror faktiskt det. skolan kommer döda mig. men jag har lovat mig själv att kämpa även om det känns förjävligt. det är sista året, sista rycket, i skolan nu. sen väntar min nystart här i livet.

har haft ett härligt jul"lov", juldagarna var intensiva med familjen och resterande dagar har jag låtit fögyllas av mina underbara vänner. lunchdejter, middagsdejter, sopsäcksrace i pulkabacken, shopping, härligt umgänge med mina fina vänner helt enkelt. skolan har jag lyckats förtränga in i det sista. därför sitter jag idag med lite söndagsångest för att hela dagen måste ägnas åt plugg. men jag har pluggat. en av anledningarna till att jag fortfarande sitter i pyjamas. jag har inte haft tid att ta tag i dagen för att det är så mycket plugg. men jag pausar ibland och smyger in på facebook. hehe.

om ett år tar jag examen och flyttar hem igen. just nu längtar jag innerligt. men jag vet att 2010 kommer gå i ilfart. och när examen närmar sig kommer jag grina över att jag ska lämna mitt tillfälliga norrpanliv bakom mig. och jag kommer säkert fälla en drös lyckliga tårar över att vara tillbaka igen. på hemmaplan.

Inga kommentarer: