tisdag, juni 26, 2007

staden och jag

jag är ju lite av en expert på att sova länge på morgonen. det skrämmer mig ju lite nu när det är sommar och semestern börjar närma sig. inte ska jag väl sova bort mina semesterförmiddagar då solen skiner inte??
idag hade jag dock av någon underlig anledning bokat in mig hos wittingham otroligt tidigt, ja klockan 9.00 är tidigt. för att vara mig. sedan tvingade hon iväg mig på promenad. som jag vanligtvis fuskar med. går vägen till tunnelbanan och sen får det eventuellt vara beroende på hur gott om tid jag har innan jobbet. idag hade jag all tid i världen dock. först var det tråkigt att knata runt på stan med solen i ryggen men efter en stund tyckte jag ändå att det var ganska mysigt. promenera runt i stockholm, alla affärer var fortfarande stängda. möjligen något fik eller souvernirbutik som hunnit öppna. turisterna hade ju dock hittat ut. annars var det väldigt lugnt och möjligen lite tyst.

sen solade jag en kort stund på min balkong. jag måste verkligen utnyttja soltimmarna där. dagar då jag jobbar kväll.

nu har vi sommarschema på jobbet, jippi!! och ikväll ska jag dricka öl.

1 kommentar:

PunkPrincess sa...

det ska vi göra snart - jättesnart, bara jag har fått friskna till lite :)

ja solen sken lite där vi var, ute i skärgården någonstans men på lördagen var det regn, regn och åter regn

puss!