söndag, juni 03, 2007

fyllegrannar

min trädgårdspremiär den här helgen (lördag) kostade mig 142 kr och varade i ca 30 min. något slags rekord av något slag möjligen???
efter min förbannade tvättstuga i fredags och kaffe med marie och a-m mötte jag upp natta för att spendera kvällen på re:publik. det var sviiiinkallt. men mycket trevligt. jag skulle jobba och fredrik också så därav inget festande långt in på natten. när jag kom hem tinade jag upp mig själv i ett varmt bad sen var det sömn som behövdes.
sedan vart det ju lördag. först jobba sedan vin chips och re:publik, var aldrig inne på området. missade som 2 banden jag ville se av olika anledningar. pga fotbollsmatchen var det ingen kö till trädgården....just då. imorse när jag vaknade för att åka och jobba kändes det otroligt skönt att jag åkt med fylle/magsjuklingarna hem tidigt. även om planen egentligen var att festa på och inte orka bry mig om morgondagens jobb. när jag kom hem så träffade jag mina grannar asfulla i porten. den ena kröp omkring på golvet och försökte samla upp allt hon haft i sin väska skulle jag tro. och han låg på golvet och höll sig om huvudet eftersom jag såg när han ramla in i väggen.
jag smög in, frågade om allt var som det skull...fick ett sluddrigt svar på deras språk och skyndade mig till hissen. väl i hissen kunde jag inte sluta skratta.

mamma och bror har flyttat nu. sjukt seg dag på jobbet men ikväll tog jag mig en tur till haninge för att kolla in nya lyan.

Inga kommentarer: