onsdag, september 28, 2011

natten är ung och jag ligger vaken

hade en mycket bra kväll på jobbet, hade ju inte riktigt bråttom hem så jag stannade kvar till kl 22 och fyllde i en enkät som jag säkert skulle glömma bort annars. väl hemma blev det en kopp kaffe, glömde bort att ta en kopp på jobbet. lite trött var jag ju trots allt. hur som helst, en kopp kaffe och några tvprogram på listan som skulle bockas av. jag är ganska trött nu men ändå innerst inne lite för pigg för att kunna sova efter det där kaffet. och inte gör det något om jag sitter uppe ett tag till. försöker förskjuta min natt en aning. lägga mig sent och kanske sova till kl 14, därefter snooza till kl 15. då är det nog lagom att gå upp för att jag ska få tillräckligt med sömn inför min premiärnatt. ska jobba min första natt på sjukan, det känns lite pirrigt faktiskt. min kollega D som jag jobbat med ikväll sa innan hon gick för kvällen att det kommer gå fint, jag är så cool och lugn så jag kommer fixa det galant. hoppas hon har rätt. det får ju gärna vara lite pyssel så jag har något att göra men inte för mycket kaos för jag kan inte en enda rutin.

verkar som att jag åker på jobb i helgen, men bara söndag. det passar inte riktigt, jag har inte tiden. jag har sagt att jag skulle kunna jobba men jag vill inte jobba dag, då vill jag jobba kväll. hoppas att chefen kan lösa det. har inte tid att jobba i helgen, samtidigt är min kommande semester inte helt uppskattad då det är lite personalbrist just exakt nu och då känner jag att jag samtidigt vill kunna ställa upp. dessutom jobbar jag inga helger i oktober, novemberlönen blir ju inte så rolig då heller, så en söndag kanske kan vara välbehövlig. men dålig tajming. jaja. snart sticker vi och det kommer bli för härligt.

Inga kommentarer: