torsdag, september 15, 2011

än är det långt kvar till jul

träffade marie för en snabb loppisrunda i skarpnäck idag, innan möte på jobbet. köpte mig en ljusstake i smide som ska få bli min så kallade adventsljusstake. detta lilla inköp fick mig att komma på att jag för två jular sedan bestämde mig för att julen 2011 var julen då jag skulle skaffa gran. nu är det ju åter dax att spendera juletiden på min aktuella bostadsort. då kan det ju vara trevligt att göra det julmysigt oxå. men, jag säger detta här och nu. betyder inte att jag sitter här med en gran som glittrar och glimmar om några månader. men adventsljus kommer jag ha. och förhoppningsvis ledig från jobbet med, troligtvis stänger vi avdelningen över julen, i en vecka. KOM IGEN, GÖRT!

skyndade iväg till jobbet för att gå på möte, men det blev inte så mycket med för jag och L hittande inget möte, där mötet var förra gången var det upptaget av andra, i biblioteket var det ATutbildning, hon som skulle hålla i mötet gick inte att få tag på i telefon och inget mail om att något skulle vara ändrat. glädjande nog fick jag tillfälle att smaka på L's supergoda cupcakes som hon bakade igår och hade med sig till jobbet idag på min lediga dag.

igår var det spontanitetens afton, det var mycket trevligt. idag däremot, trött trött trött. shoppade ett par nya jeans idag med, kan vara bra att ha ett par som är hela. har bara trasiga.

Inga kommentarer: