torsdag, december 09, 2010

idag har jag lallat runt

till slut kommer man till den där punkten då det bara är jobbigt. man bara önskar att praktiken skulle ta slut. klasskompisarna har hunnit avsluta sina praktikperioder och själv har man några dagar kvar. allt slit och inte få en krona för det. tanken är ju att jag ska vara ansvarig...att jag ska leda och då måste jag ju fullfölja mina uppgifter. men allt detta slit, ibland blir det övertid på praktiken eftersom att allt går lite lite långsammare när jag är ansvarig för vårdlaget än om min handledare som jobbat i flera år ansvarar. men allt detta slit utan att få betalt gör att man till slut kommer till en punkt då man tröttnar.
idag hade jag dock en jävligt skön dag. vi hade ett så tungt vårdlag, det var till och med extrainsatt uskpersonal i just vårat vårdlag. och jag var ju inte där igår. så idag lallade jag runt och var min handledares resurs och hade inte något som helst ansvar och fick sluta lite tidigare. jag behövde verkligen den här dagen. i helgen blir det full rulle igen, då är det mina sista praktikdagar, mina sista dagar då jag får ursäkta mig att jag inte vet för att jag är student. okej, verkligheten kändes helt plötsligt alldeles för nära.

nu stockholm!

Inga kommentarer: