torsdag, december 23, 2010

dan före dan

på något sätt är den hårda gästsängen hemma hos mamma väldigt skön. har sovit riktigt bra dessa två nätter. inatt blev det 12 välbehövliga timmar, natten innan strax där under. jag vet inte men kanske är det så att den fruktansvärda stressen som legat mig hack i häl länge nu faktiskt börjar avta. imorse eller snarare i förmiddags när jag låg i sängen och inte riktigt orkade gå upp så slog tanken mig att jag sovit bra om nätterna nu på senare tid. det är ett tag sen jag vaknade upp i panik, med ett tag sedan kanske jag syftar på en vecka eller högst två. men det är positivt att jag inte riktigt minns när det senast var.

ska försöka sitta med lite plugg nu innan det är dax att ta tag i julbestyren. ikväll blir det traditionsenlig uppesittarkväll, julgranen ska kläs och julskinkan ska fixas. det ska ätas godis och clementiner och drickas julmust. när granen väl ska kläs ska det bli intressant och se hur länge den får vara ifred innan selma troligtvis kommer välta den.

imorgon är det julafton....då ska jag bara njuta.

Inga kommentarer: