måndag, november 29, 2010

resultatet av en latte vid plattan

en höstdag eller sensommardag för tre år sen bankade en av mina vänner vett i skallen på mig. vi drack varsin latte på ett fik vid plattan. inte en aning varför just där men så var det i allafall. jag minns inte om hon hade flyttat eller skulle flytta men jag minns att hon tyckte jag var helkonstig som absolut inte kunde tänka mig att lämna stockholm. så hon sa många välvalda ord som jag tog åt mig av. hade vi inte fikat den där dagen kanske jag hade varit fortsatt fast besluten att vad som än händer så är det stockholm som gäller. jag ändrade min tankegång, jag sökte mig utanför stockholm. tänkte inte mer på det och sen som ett brev på posten fick jag kallelse till upprop. jag flyttade till norrköping. jag började plugga. nu har det gått TRE år och jag är på väg tillbaka till stockholm som jag aldrig skulle lämna.

grattis på födelsedagen erika och ett ännu större tack!!!!

Inga kommentarer: