lördag, maj 01, 2010

jag vill vara ledig, jag vill göra roliga saker, jag vill vara rik.

nästa helg önskar jag mig solsken och ledighet. men bara sol om jag får vara ledig. annars kan det gärna vara skitväder. fast nu slog tanken mig att jag det står uppskrivet i almanackan att jag har massa plugg att styra med. men som sagt. jag önskar mig solsken och ledighet.

igår hade vi en mysig valborgsmiddag med jättegod mat och mys hemma hos pärnilla eftersom det regnade ute. framåt kvällen tog vi en promenad bort till brasan innan vi skildes åt för kvällen. jag satt med plugg 22.30-00.00, och som vanligt på fredagar numera tidigt i säng. drömde en helt störd dröm imorse innan min sköna sovmorgon var till enda. härom dagen slog tanken mig att, visst det är jävligt slitsamt i skolan men jag sover iallafall bra. men bara för att jag tänkte den tanken så har jag sovit lite halvrisigt senaste nätterna. men det hör ju tydligen till.

nu är det äntligen maj. har inte kommit fram till någon bra överlevnadsstrategi ännu, men dagarna går iallafall.

Inga kommentarer: