torsdag, mars 31, 2011

ledig torsdag

jag vet inte varför men jag hade bokat tvättstugan till kl 07 imorse. hade säkert en jättebra tanke från början men imorse kändes det lite väl jobbigt. veckans enda lediga dag vill man ju inte gå upp i ottan för att tvätta. jag har även storhandlat. jag älskar ju att storhandla men nu sitter jag här och har absolut ingen lust att börja laga mat. utan att råka ut för någon jobbig telefonkö har jag pratat med csn idag, kom fram direkt. jag vill ändra intervallet på mina inbetalningar vilket också av någon anledning nu innebär att jag får börja betala tillbaka ännu tidigare. i april istället för maj. jag som ändå hade förväntat mig att det skulle gå ett halvår innan dom skulle börja kräva mig på pengar men inte csn inte, dom är snabba. jättesnabba!!!

trodde ett tag att jag hade blivit snuvad på ett zumbapass idag med. skulle avboka kvällens pass eftersom att jag inte lyckats bli av med allt mitt snor. men nej, jag hade tydligen inte bokat in mig på någon zumba. jäkla tur att jag inte är frisk då. lite lagom förvirrad blev jag dessutom. dom ringde dock senare sen och meddelade att zumban var inställd. jag hade bokat in mig, jag har inte blivit knäpp. så jag laddar hemma för en helg med massor av jobb. dessutom ska jag klämma in en lördagkväll med spelning. kommer bli trevligt. jag är dock inget fan av att jobba helg. visst det är bra när lönen kommer men just det här att det är helg, alla andra är lediga. jag gillar det inte. fram till semestern måste jag se till att jobba en del helger, så att jag har råd att ta lite obetald semester när vi stänger på jobbet.

Inga kommentarer: