torsdag, mars 24, 2011

jag avstår att kalla det straff men...

vilken kväll, herregud. fullkomligt kaos. den började kaotiskt, fortsatte kaotiskt men avslutades under kontroll. himla bra att det fanns studenter på avdelningen som kunde ta lite prover och sätta nålar. vad hade jag gjort utan dom? dröjde jätte länge innan jag o C ens kunde stämma av och kommunicera men sen så hade vi en bra kväll. han frågade flera gånger hur jag hade det, jag fick en klapp på axeln och han sa att jag gjorde ett jättebra jobb. jag kämpade för att ha kontroll över allt som skedde och han var ett bra stöd.
jag hann sitta ner i två minuter, i samma stund som min matlåda var färdigvärmd fick jag lämna personalrummet, det blev ingen mat ikväll. nu är jag dock lagom illamående efter att ha hetsätit diverse kylskåpsmat här hemma.

jag har inte brytit ihop än, ikväll skulle kunna vara kandidat till närheten av ett sammanbrott men jag rider fortfarande på den vågen då jag för varje dag som går kan känna mig nöjd att jag tagit mig igenom dagen.
jag har nu jobbat i åtta veckor och jag har lärt mig otroligt mycket av att ha kommit ut i arbetslivet.

Inga kommentarer: