torsdag, september 23, 2010

verkar som jag överlever den här snåla hösten också

idag har jag noll självdisciplin. lurade mig själv redan imorse när jag fortfarande låg i sängen, att jag skulle ta mig upp utan problem kl 9 eftersom kl då var 8.30 och jag var pigg. sen somnade jag om och klockan blev mycket.

jag har fortfarande inte börjat plugga. nästan så jag får skämmas. istället sitter jag och räknar på min ekonomi. vilka månadsutgifter jag kommer ha i vår när jag ska vila upp mig innan det är dax att börja jobba. jag kan ju inte ta för givet att jag kommer få ett jobb bara sådär men på ett eller annat sätt ska jag väl lyckas få ett jobb när sommarrekryteringarna drar igång i mars och min önskan är ju att börja jobba i mars. några veckor efter skolan måste jag endå få vila upp mig på.

dagens fina överraskning innebär att jag ska köpa min efterlängtade ryamatta nu inom kort och jag slipper gå på knäna i två månader. inte mer än vanligt i alla fall och att inte ha några extra pengar är jag ju van vid. men dom 640 kr ett länskort kostar kan jag nu istället göra vad jag brukar för. underbart, jag älskar trevliga överraskningar.

nä men ärligt talat, jag ska plugga nu. ägnar jag inte x antal timmar av den här dagen till plugg kommer jag behöva ångra mig djupt.

Inga kommentarer: