söndag, september 26, 2010

...sexton...

jag måste spendera mina pengar på ett kiropraktor besök i norrköping. jag gillar det inte men måste gilla läget. den här huvudvärken är hemsk. får ringa imorgon så jag får en tid inbokad.

igår var jag och tjejerna på ladies night. det var underhållning, musik och naket. hade inga som helst förväntningar, en kul grej bara. förgylla den annars ganska tråkiga tillvaron. vi hade trevligt. jag plankade på spårvagnen både dit och tillbaka till stan. det var kulturnatten i norrköping så hela stan var full av fulla människor. hela norrköping vaknar till liv när det en gång om året är kulturnatt. halva gänget hade trappan i sikte, jag lea och anette gick till harrys. men kön var svinlång och jag vägrade ställa mig där. så vi gick ner till grand och där var kön ännu längre.
så det blev öl på black lion bars uteservering. förmodligen sista kvällen på en uteservering det här året. en rolig grej var att tjejen som tatuerade mig var där hon också. visste ju att hon var från östergötland men nu får jag nästan ta för givet att hon är från norrköping. lite kul att se henne där. dock pratade hon i telefonen de få gånger jag hade en möjlighet att hälsa. så jag gjorde aldrig det.

trotsade mitt värkande huvud idag och startade dagen med en powerwalk med tjejerna. skönt att komma ut men nu har jag ändå problem med att få fart på pluggandet. mest huvudets fel. ipren hjälper ju inte ett jävla skit när nerverna sitter i kläm.

imorgon börjar en ny vecka. en för jävla jobbig vecka kan jag tro att det kommer bli. men det är bara kämpa sig igenom den. för något annat val finns ju inte att tillgå. på fredag sen åker jag hem. det ska bli skönt men blir nog lite jobbigt samtidigt. det är ju så mycket som hänt sen jag var hemma sist.

16 veckor. nu är det bara 16 veckor kvar. 16 veckors helvete för min egen del och 16 veckor för alla mina underbara där hemma att stå ut med att jag är asdålig på att höra av mig.

Inga kommentarer: