onsdag, september 15, 2010

17 veckor och två dagar

det känns helt vrickat att vi är i full gång och planerar vår examensdag. vilka lärare ska hålla tal i kyrkan, vilka låtar ska vi gå in och ut till, middagsmenyer, vilka ska servera, vem ska vara toastmaster/madame? ja men det är ju en massa saker som ska fixas och planeras. nästan så man blir lite lätt illamående. det är ju helt uppåt väggarna surrealistiskt. vad ska man ha för finkläder mitt i vintern sen då? och viktigast av allt nästan, inte glömma bort att ansöka om legitimation i tid, det är tydligen en månads handläggning.

den här dagen kommer bli helt sjuk, på många känslomässiga plan. längtar dit så galet mycket men samtidigt, vill jag verkligen att den ska komma så snart??? jag längtar hem massor nu, samtidigt undrar jag verkligen hur det kommer kännas att lämna det här bakom mig.

2011-01-14 klockan 14.00 är då det händer. *tiden är inte helt spikad*

2 kommentarer:

Sandra sa...

Låter som en väldigt trevlig examen. Är det skolan som fixar mat och så? Vi fick en varsin baguette i foajen på högskolan, och ett glas cider om jag inte minns helt fel. That´s it. Snålhögskola.

Jennie sa...

ja jag tror det kommer bli trevligt. det är vi som styr upp vår avslutningsmiddag själva. sen vet jag att vi får ekonomiskt bidrag från ssk-sektionen. kan väl tänka mig att vi får betala själva för maten vi ska äta o så och lägga bidraget på andra kostnader. jag är inte med i gruppen som håller i planeringen. känns rätt skönt. det är nog som det är hehe.