torsdag, juli 01, 2010

aj aj ont

fick sådan tandvärk i söndags. aj aj vad ont jag har haft. idag fick jag komma till tandläkaren och dom har spolat rent så nu hoppas jag att det går över. förbannade jävla visdomstand som växer rakt ut i kinden och inte kan tas bort utan att jag riskerar nervskador. men kanske kommer det en dag då det funkar. kirurgen sa ju faktiskt förra sommaren att det bara är någon millimeters förflyttning som behövs så kan den tas bort utan problem. tandjävel kan du inte växa bara pyttelite??? först får man tandvärk och det leder ju gärna till huvudvärk och eftersom man inte kan överleva tandvärk utan smärtlindring så får man ont i magen av alla ipren och tillslut gör det förbannat ont i plånboken. fan för tänder alltså.

jobbar sex dagar den här veckan, är bara ledig idag. har ju hunnit med tandläkaren redan och att vila efter det. snart ska jag inta staden och träffa vänner.

1 kommentar:

Sandra sa...

Mina visdomständer fick egentligen inte heller plats och växte ut i kinden på båda sidor. Men nu sist ja va hos tandis hade de plötsligt gjort plats åt sig, och börjat växa rakt. Tyvärr på bekostnad av tanden längst fram i underkäken, som tryckts ur tandraden... De är sega som tusan de där visdomständerna, och förhoppningsvis innebär det att din tand lyckas flytta på sig. Tror de tänderna skulle kunna flytta stenar alltså.. Hoppas du slipper att ha ont snart!