onsdag, februari 17, 2010

kunskapskanalen

idag har jag fått nya erfarenheter och upplevelser om organdonation. fått höra hur det är att vänta på ett organ, genomgå en transplantation och få ett nytt liv efter detta. hur det är att ständigt titta på sin sökare i den eviga väntan och sedan höra den pipa och genast behöva åka till sjukhuset i en annan del av landet för att allt måste ske just där och då. och vetskapen om att livet kan hinna ta slut innan det finns ett nytt organ.

råkade slå på teven ikväll och bläddrade förbi kunskapskanalen. och just i denna stund började ett program om en ung tjej med cystisk fibros. hon försämrades i sin sjukdom för varje dag, i 8 månader väntade hon på att få göra en dubbel lungtransplantation, hon höll på att dö av komplikationer men repade sig och fick återvänta till ett normalt liv. jag skulle plugga men var tvungen att se det här programmet. amerikansk tv censurerar inte heller sina sjukhusprogram.

nu har jag dock en timme på mig att plugga innan so you think you can dance börjar.

imorgon bitti tenta, hoppas på det bästa men vågar inte hoppas på för mycket. men jag önskar mig en bra känsla imorgon när allt är klart.

Inga kommentarer: