söndag, juli 08, 2007

fyllekajja

tjejerna kom till mig igår. vi förfestade och lyckades enas om att vi skulle till debban slussen, allihopa. men kön var hur lång som helst på debban och ja, där var det tvärkört. så vi drog mot 80's dock gick vi aldrig ner på klubben utan höll oss till gratis på övervåningen på marie laevou. vi köpte mojitos i baren och stannade en stund. daniel och co tog sig dit men då hade vi beslutat oss för att gå vidare. så vi drog till medusa istället. min medusapremiär, hade ju aldrig varit där förut. vi slöt upp med nattas man och dom andra. hade roligt. bättrade på fyllan. jag var nog snorfull. men bra full. rene drog innan oss. farstagänget skulle dela taxi. först köpte jag mig dock en bamsekorv hos korvgumman/gubben utanför medusa som kostade 30 kronor. fy fan. 30 kronor för en jävla korv. okej den var tjock men jag ville ju egentligen bara ha en grillkorv.
sen blev det taxi. vi kom överens med chaffisen om ett fast pris. vänligt men bestämt vägrade jag att åka vidare ensam i taxin eftersom att jag alltid ska av sist. jag skulle gå hem från natta och fredrik. jag går ju den där biten ofta, när jag är nykter, är ju inte så himla långt. men så full som jag var fick jag inte gå hem själv, ännu mindre efter att jag sagt att om jag inte skulle hitta så kan jag alltid sova i nån buske. och knappt kunde jag stå på benen. fredrik tog mig snällt i handen och jag sov på deras soffa. 10 minuters gångväg från min egen säng.
idag sov vi länge. inte förrän 12.30 fick jag livstecken och sällskap i vardargrummet. käkade mat i farsta centrum. lövbiff pommes och bea. jag lämnade hälften. det var gott men alldeles för mycket mat för mig. sedan åkte vi in till stan.
jag mötte upp helena, vi fikade. pratade massa strunt. sen tog vi en tur på h&m, tack och lov så köpte jag inget. sen promenerade vi i regnet. fast innan vi kom ut i regnet vart vi inlåsta på toan inne i gallerian. dom stängde även att vi var kvar flera stycken där inne. vet inte vad som flög i han som jobbade där.

ikväll ska jag bara ligga i soffan. ska se hair som tog mig 19h att få ner. fan vilken jävla film. men jag gav inte upp. tur det.



Inga kommentarer: