fredag, oktober 28, 2011

norovirus

nu kan man tydligen köpa ett test på apoteket, så man själv kan testa sig hemma om man är immun mot vinterkräksjukan.
vill man det?
jag är stensäker på att jag är immun mot det där skitviruset och tänker tro att det är precis så tills jag eventuellt skulle bli bevisad motsatsen. men skulle jag vilja betala ca 400 kr för att säkert få veta? nä det skulle jag nog inte göra.

idag har varit en jättekonstig dag på jobbet. jag har haft utvecklingssamtal med min chef, min snälla kollega som blev illa tvungen att passa mina patienter åkte på att även ronda dom. sen var jag iväg ytterligare en timme på lite TCutbildning. alltså jag ser inte fram emot tisdag då vi ska starta med TC, det kommer bli kaos på avdelningen men framförallt kaos i mitt huvud. fy fan jag vill inte.

Inga kommentarer: