måndag, oktober 03, 2011

alltså...

snart åker vi. kan inte riktigt förstå det. eller jag gör det varje gång jag får magknip och känner mig spyfärdig. jag har resfeber. mina jobbnätter är förbi, bara resfeber kvar. en jobbdag till imorgon. hoppas den blir lika lugn och fin som igår och idag.

vi skulle stänga på jobbet över jul, det var planen och alla var vi lyckliga över det. idag kom det tråkiga beskedet. sjukhusledningen godkänner inte att vi stänger. vi ska ha öppet hela jul och nyår. här har jag gått och tänkt att julen är räddad, bara nyårshelgen att fightas om och det hade varit överkomligt. men åh. eftersom jag åker och måste lägga mitt schema senast imorgon måste jag hitta på ett bra schema för jul och nyår redan nu, redan idag. jaja, får diffa lite sen när jag kommer hem. jag vill ju inte jobba alls, någon av helgerna. helst inte.

jag försöker packa, smart, jag vill ha med mig så mycket plats i väskan som möjligt. får se hur jag lyckas. tvättat klar för kvällen har jag i alla fall gjort. imorgon den här tiden kommer jag vara sjukt nervös. huga.

Inga kommentarer: