lördag, juli 21, 2012

semestern är här och västkusten är redan gjord

när jag gick av i måndags morse åkte jag direkt till centralen för att ta tåget ner till munkedal och sen vidare med buss till kungshamn. jag sov max en timme på tåget, av den anledningen var det inte så himla svårt att vända tillbaka dygnet. har funkat hur bra som helst, men jag var slut som människa där i måndags. jag kunde inte komma till ro efter min jobbhelg. alltså, roligaste jobbhelgen all time. så himla speciell, jättekonstig. jag kunde ju dock inget annat göra än att göra mitt jobb. men vilket jobb sen då. allt handlar om tillfälligheter. av en tillfällighet nu har jag upptäckt någonting på nytt, vilket jag tycker är jättekul. samtidigt är det av en tillfällighet som jag är så illa berörd och verkligen inte har bett om detta. jag har fått en helt ny relation till en viss person och jag beundrar den här personen sååå fantastiskt mycket. och med detta har jag lärt mig, att händer detta igen borde jag inte vara delaktig. det påverkar mig alldeles för mycket, eller var det just den där tillfälligheten som gjorde att just detta påverkade mig??? annars så har jag haft en helt fantastisk knapp vecka på västkusten med massa sol "bad" och skaldjur. brorsbarnen har varit helt fantastiska och jag har haft det bästa sovsällskapet. kommer sakna lilla V bredvid mig nu när det är dax att sova. den yrvakna lilla rösten som säger "jag har sovit gott" så fort hon öppnar ögonen.

Inga kommentarer: