lördag, juli 14, 2012

så hände det till slut mig

mina nattveckor börjar lida mot sitt slut. jag såg verkligen inte fram emot den här jobb helgen. första gången jag jobbar natt på en helg, och inte bara natt på en helg utan fredag lördag söndag natt. den här helgen existerar inte någon annanstans än på jobbet eller i min säng. men så igår hände något, den här jobbhelgen vart så mycket lättare att hantera än vad jag nånsin kunde anat. startade föregående natt med överrapportering från en faktiskt jäkligt snygg ambulanskille. en himla bra start på en bra natt lixom. sen var det ju min nya patient som stod på tur. hoppas den här patienten inte hade någon ork att ens reagera på att jag nog både blev röd i ansiktet, darrig på hand och inombords hade ett hjärta som rusade. sen var jag tvungen att lugna ner mig en aning hos min kollega. så nu besitter jag en helt ny och rätt absurd erfarenhet som jag inte hade för ett dygn sedan. snart ska jag tillbaka till jobbet. önskar mig en fantastisk helgnatt...inget stök.

Inga kommentarer: